back to reality

nu är lovet slut och det är dags att komma tillbaka till skolbänken och verkligheten ett tag till. Det känns som en evighet sen jag var i skolan, men jag minns mycket väl hur jobbigt det är. Fick även med mig en fet hög med läxor hem under lovet, men den har jag förträngt denna vecka och bara ängnat mig åt de roliga sakerna i livet. Men som sagt imorgon är man tillbaka till verkligheten och dags att ta tag i den enorma högen jag har ligga nere i köket. Mår dåligt bara av att tänka på att den finns där. Mitt liv i två veckor framöver kommer enbart bestå av plugg, om jag har tur kanske jag får tid över för något roligt ibland. Men som det känns nu finns ingen tid för annat än pugg. De gäller ju att ligga i nu i slutet så man lyckas få helt okej betyg i alla fall, för det är allt jag kan räkna med detta år. Har varit alldeles för lat och omotiverad för att sattsa på skolan känner jag! Så nu får jag ligga i fram till sommaren, sen väntas ett välbehövt sommarlov.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0